Äntligen helg

Som jag sett fram emot en helg hemma. Mysa med familjen. Men allt går inte riktigt min väg, maken har åkt på någon mässa (ja det är klart att jag inte tänker hindra honom från att lämna hemmet då han är isolerad ute i skogen hela veckorna), dottern är obstinat och gråter/skriker/kinkar så fort hon inte får mat/en bok läst för sig/slå på mamma. Själv är jag dunderförkyld, alternativt fått en överdrivet jobbig start på pollensäsongen.
Men om man ska se saker från den ljusa sidan så sov ju dottern i sin säng hela natten. Och jag fick sova till från ca kl 22 till nästan kl 9, minns inte sist jag sov så länge i ett svep, kan ha varit någon gång i början av graviditeten (dvs för ca 2 år sedan). Inte undra på att man känner sig sliten liksom...

Läser inredningsbloggar, passar på nu när dottern sover, försöker piffa upp här i nya hemmet men det är lite svårt när det fortfarande dräller av flyttkartonger. Maken gjorde dock en stor insats förra helgen för att snygga upp här hemma. Fattas gör: gardiner i köket (kommer nog beställas från Jotex, de är nästan ensamma på nätet om att ha ett hyfsat utbud av gardinkappor), gardiner i dotterns rum (börjat sy dem men inte så lätt när man blir avbruten av en arg liten tjej hela tiden), vitrinskåp, alternativt sideboard eller ett nätt hörnskåp samt lite bättre ordning i gäst-/arbetsrummet. Gärna lite mer ljusa och våriga textilier också, fast den där blommiga vintageduken i köket är ett steg i rätt riktigt. Blir lite avis på  Underbaraclara som får till det så himla fint hemma med så enkla (?!) medel. Mina projekt blir ofta ställda i ett hörn och förträngs.

Over and out för nu, ska fortsätta sy gardiner lite medan lugnet består!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0