Lite trött på chabby chic...

Är det bara jag som lessnat på chabby chic? Som tycker det gått lite inflation i att smeta på vit färg, skava av lite och sedan sälja ett loppisfynd som ursprungligen kostat en femhundring för tio gånger så mycket och kalla detta för en unik stil? Vi har varit på jakt efter ett mindre skåp/buffet/sideboard en tid men det är svårt att hitta rätt, mycket för att de redan är nedkletade med vitfärg och i värsta fall står det "visa" väggord/dekorord på dem. Jag tycker det är så fruktansvärt klyschigt uppenbart att sätta "Carpe Diem" på köksväggen t.ex. Vi fick väggord i bröllopspresent i somras, "njut av varje minut", som vi (o)passande nog satt på toaletten, hade inte hjärta att slänga dem, för tanken var ju god men de passar inte in någon annanstans i vårt hem. Å andra sidan är jag stark motståndare till tryck på kläder, kuddar, porslin etc också.

Men tills chabby chic dör ut får jag fortsätta klicka mig fram i begagnatdjungeln och hoppas på något oförstört fynd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0