Söndagsshopping i förortsgallerian

Nästa helg ska jag, i egenskap av styrelseledamot i lokalföreningen, iväg på kongress för mitt fackförbund. Alla andra, tycker jag, ser så vuxna och professionella ut. Så idag tvingade jag maken och dottern att hänga med på en förvisso snabb runda i närmaste gallerian (mindre än två timmar inkl transport t/r, shopping och fikapaus), det resulterade i en blåvitrandig figursydd holkärmad skjorta, en gammalrosa kortärmad top med lite volang över ärmarna (båda från H&M) samt en svart figurnära kavaj med trekvartsärm från KappAhl, till detta kommer jag ha mina nya Levis-jeans (stretch slim-fit, finns på bl.a MQ och JC) samt ett par skor med lite klack (mina älskade softwalk-skor inhandlade på Eurosko för ca 2 år sedan).

Ska försöka få ordning på håret också, orkar dock inte klippa mig, det kanske jag istället gör lagom till Boston-resan (jobb) i maj. Funderar på att göra lite nya slingor, fast det är lite jobbigt när man har långt hår...

Jag både ser fram emot resan och bävar lite, kommer jag klara av att vara borta från mina älsklingar en hel helg? Har hittills sovit ifrån dottern EN gång, och det var då jag var tvungen att göra en blixtvisit i norr för ett tag sedan. Men någon gång ska ju vara den första, tids nog kommer hon ju flytta hemifrån, skaffa egen familj osv osv osv.

Bilder på kommande helgs look kommer nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0