Är dottern beräknande..?

Käre lilla dottern är besatt av våra iPhones, som hon långt ifrån alltid lyckas tigga till sig. För att hon skulle sitta kvar på toan (vi pottränar här hemma) så försökte jag få upp intresset för tex pixiböcker men det gick inte alls hem, då fick hon låna "tallånen" och satt sedan som klistrad...
Nyss vred hon ihop sitt söta ansikte till en grimas och sa "baass", satte då henne på toan och vad kommer sedan? "Talllån!" Vet hon om att jag kommer låta henne leka med telefonen om hon sitter på toa? Hur beräknande kan en 1,5-åring vara? Kan de alls vara det? Jag vill ju gärna tro att de drivs av impulser och behov snarare än att de vet hur de ska lura till sig en rolig pryl att leka med på toa!

Har för övrigt slarvat. Jag har lite ångest över det. Jag åt gulschsoppa (Felix, på burk), insåg när jag hällde upp den i kastrullen att det här inte är det minsta LCHF, både potatis och vetemjöl, 16g kolhydrater per 100 gram, ajja! Men efter denna dag orkade jag inte engagera mig, ska bli bättring redan imorgon, får jag bara sova inatt ska jag väl lyckas komma upp och göra min skogshuggarfrukost.

Ohoh, det verkar dessutom bli hämtningspremiär på förskolan imorgon för min del. Maken ska på möte och jag ska försöka jobba så länge jag orkar, eftersom den ene tandläkaren behöver min assistans fram till lunch åtminstone. Och så har jag årets utvecklingssamtal med chefen, kom ju i precis rätt tid, jag som mest har snor och vacuum i huvudet just nu.

Lite tv och sedan sova. Himla bra serier just nu (och när de börjar med nya säsonger): True Blood, Bones, The Mentalist, Grey's Anatomy, The Big Bang Theory. Och så roas jag fortfarande av gamla Vänner-avsnitt. Men nu när det är tidiga mornar och rätt intensiva dagar är det lite synd att många program och serier går så sent. Fast i en perfekt värld så skulle jag såklart istället för tv-tittande påbörja det där kuddprojektet, fick nämligen en materialsats med en jämtlandsk brudkudde som alltså ska broderas av mig... Om en tio år eller sådär borde jag kanske ha den färdig..?

Brudkudde från Oviken
(färdigbroderad brudkudde från Oviken, kanske också mitt slutresultat?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0