Även solen har sina fläckar...

Men tveksamt det är om solen gör sig till för att fixa dessa. Maken tycker alltid att min kvällsrutin tar en evighet, och så rätt han har! Det ska plockas, pillas, tryckas, fixas, tvättas, gnuggas, borstas, petas och sedan ta en vända till i köket och ordna med disken.

Min mamma har ett gammalt urklipp på kylskåpet med en tecknad bild på en kvinna dom rakar benen. "Så mycket hår, så lite tid" har jag för mig att det står, och kvinnan är omgiven av hårdrivor. Lite så är det ju, man "ska" fixa sig, hela tiden. Nu kanske en del tycker att jag har ett väldigt smalt universum som säger så men jag mår faktiskt lite bättre av att få klämma lite pormaskar och plocka bort något vilset ögonbrynsstrå på kvällskvisten. Epilatorn är min bästa vän om våren, så att jag kan gå länge i bara ben utan att behöva bry mig om dem.

OM jag NÅGONSIN skulle få en vansinnig idé och söka till ett program som Robinson skulle min personliga sak vara en pincett, oumbärligt för mig.

Drar mig förresten till minnes fjärde klass och A som gick i min klass, med avsmak och nyfikenhet studerade han min brådmogna näsa och frågade vad jag hade där. Pormaskar sa jag då, varvid han replikerade med "uääh vad äckligt, har du maskar i ansiktet?!" och var sedan bara äcklad, inte nyfiken. Nog fick denne gosse sin släng av acnesleven lite senare men det etsade sig fast hos den arma 10-åringen och här står jag nu kväll efter kväll och försöker deäcklifiera mig bäst jag kan. Nåväl, numera handlar det mer om inarbetade vanor än att jag faktiskt tycker att jag är äcklig. Det finns så mycket andra saker dom är tusen gånger äckligare och värda att lägga sin oro på...

Visste ni förresten att amerikanarna i snitt använder ca 30-40 cm tandtråd per person och år, undrar om det är samma siffror som gäller Sverige, appropå kvällsvanor..?

Kommentarer
Postat av: Martina

30-40 cm låter lite tycker jag fast å andra sidan så använder ju inte alla det så...

Dina vanor använder du väl som en avslappningsrutin antar jag så varför inte pilla med det. :-)

2011-08-16 @ 23:06:14
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Erica

Ja 30-40 cm är ju ungefär vad jag brukar dra fram varje gång jag använder tandtråd, men i bästa fall skulle det ju kunna betyda att de åtminstone flossar en gång per år..? :)

Ja den där lilla egentiden är ej att förakta, då ingen annan kräver min uppmärksamhet, att gå på toa annars dagtid hemma brukar annars innebära att man får sitta och göra både nummer ett och två med en liten fröken i knät eller hängandes i kläderna om man står framför spegeln!

2011-08-17 @ 08:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0