Både ekonomiskt och tidssparande!

Ja ni vet, jag är ju helt LCHF-frälst, men bland det bästa jag kommit på nu efter semestern är ju att man både sparar pengar på luncher och dessutom tid. Förut kunde mina luncher ofta innebära stress ut på stan, stå i köer när man väl hittat ett ställe som inte är knökfullt, beställa mat som inte alltid var så god, betala en hiskelig hög summa för något som mest fungerade som bukfylla, stressa i mig maten i en stimmig miljö som fick min stackars IBS-mage att göra uppror och sedan rusa tillbaka till jobbet med andan i halsen.

No More Säger Jag.

Idag väljer jag en stadig frukost, äggröra & bacon är favoriten, ibland blir det fet yoghurt med bär och valnötter, stekta eller kokade ägg eller tex avocado, alltid en stor kaffe med grädde och standardmjölk. På detta står jag mig hela dagen, inga blodsockerdippar, fyller på med lite kaffe för sällskaps skull, om jag inte hunnit med en rejäl frukost händer det att jag tar med mig något kokt ägg. Men jag blir aldrig dödshungrig längre, och humöret klarar av tusen gånger fler motgångar utan att jag blir ledsen och arg över småsaker.

Bra va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0