Broccoligratäng med ostsås och lite söndagsångest...

Till dagens middag testade jag för första gången Redix (http://lchfbutiken.se/90/redix-100g) som jag köpte k början av sommaren från LCHF-butiken. Lite svårt att röra ut, klumpade sig lite och konsistensen var lite skum (påminde om kokta mannagryn) men smaken var det absolut inget fel på! Redixen har ett hiskeligt kilopris, men man behöver bara drygt en tesked till ca 5 dl vätska, väldigt drygt med andra ord. Kan verkligen rekommenderas till den som inga kolhydrater i onödan önskar äta!

Dottern kom i säng i tid för en gångs skull, jag och maken förströdde oss med att se på Star Trek, filmen, som jag köpte i en box med lite olika filmer (bl.a. de två första Transformers-filmerna), Mediamarkt hade något sommarerbjudande, 99 kr för fem filmer. Vi kommer ju i princip aldrig iväg på bio numera, något vi roade oss tätt frekvent med tidigare. Vore skönt om kvällsrutinerna började funka igen så att vi åtminstone kan titta på film hemma!

Köpte förresten de fär jeansen från MQ, får bara jobba lite hårdare på mina promenader dö sitter de nog snart som ett smäck!

Imorgon börjar så allvaret, och nog är dottern en stor tjej ny, redo att börja förskolan, hon gick så nöjt omkring i nya skor och den egna ryggsäcken... Har även stått och strukit fast namnlappar i alla hennes kläder, samt namnat skor. Det ska nog gå bra, bara den nerviga mamman som tycker tiden gått så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0