"Bujje, bujje!"

Man vet att tv:n stått på lite för mycket när dottern hör en reklamjingel från badrummet, där vi stod och borstade tänderna båda två, och rusar ut i vardagsrummet för att se MAX-reklamen. Glatt ropandes "bujje, bujje".

4 av 5 arbetsdagar avklarade denna vecka, dagen blev relativt lugn och jag hann under lunchen och hemfärden lyssna klart på Birgitta Ohlssons sommarprat och påbörja Mark Levengoods prat. Ser fram emot morgondagen, inte bara för att det är fredag utan även för att jag återigen kommer få ta min underbara morgonpromenad. Jag tar nämligen ett tåg tidigare så att jag hinner gå från södra station till jobbet.

Stockholm visar sig från sin bästa sida, strax innan sju på morgonen, morgonsol över medborgarplatsen, några enstaka cyklister och tidiga flanörer längs götgatsbacken, morgondisigt slussen och gamla stan. Sista biten brukar jag passera nybroplan som just börjar bli lite mer stimmigt. Så länge vädret tillåter ska jag lyxa till det på morgonen med en skön promenad, och sommarpratare i öronen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0