De nya bacillerna

Jag har torkat grönt segt snor. De första förskolebacillerna har drabbat oss. Fast dottern låter sig inte påverkas så mycket, värre är det med mig som faktiskt känner mig aningen ynklig, ond hals och lite seg. Hoppas bara att det ger med sig under natten, får väl lägga mig nu bums och ta en mucoangin för halsen...
Idag har det varit full rulle här, först ett besök på Hågelby gård igen och sedan tog vi en lång runda på vägarna för att dottern skulle kunna sova lite extra, vilket även inkluderade ett besök på Biltema, en av de få butiker som faktiskt kan underhålla min något svårroade far. Svängde in till Lida också, utnyttjade till sist den där kupongen vi fick när vi flyttade hit, med erbjudande om kaffe + fikabröd för fyra personer, smakade på lite lite av den fantastiska morotskakan men kände mig rätt nöjd med att bara känt smaken.
Innan vi begav oss hemåt fick vi se en ambulanshelikopter gå ner på stranden, och någon låg på badbryggan, jag hoppas verkligen att det slutade väl.
Skjutsade mamma och pappa till flyget, har blivit mer bilkörning än vanligt denna vecka, två resor till Arlanda och igår var vi på besök hos min farbror med familj i Vallentuna. Känns oftast som om det räcker rätt bra att bara åka till Tullinge centrum och ställa bilen på infartsparkeringen, lättare att koppla av på pendeln, skulle aldrig sätta mig i morgonbilköerna och ta bilen till jobbet (förutom någon enstaka gång som jag tagit den till Sollentuna-jobbet, men då snurrar man ju inte omkring i stan och försöker åka innan köerna börjar)!
En ny vecka nalkas. I helgen som kommer, augusti har gått så snabbt, ska vi iväg på planeringshelg med hygienistföreningen, ska bli kul att träffa de andra i styrelsen och hoppas vi kommer på massor av bra idéer för det närmsta årets verksamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0