Heldag i Sollentuna

Först jobb och sedan middag med kollegan, chefen och chefens dotter, himla trevligt! Förvirrad som jag är på morgonen hade jag helt förträngt att vi skulle gå ut efter jobbet och tog bilen till Tullinge, så något vin blev det inte för min del.
Sedan, bara för att gallerian fortfarande var öppen, kilade jag och kollegan in och kikade lite! Kollegan är välkvalificerat shoppingsällskap, lyckades komma hem med en snygg skjorta och en mysig kofta, båda från 365 Sunshine på MQ, perfekt nu till hösten.


Rutig skjorta 399kr MQ

Rostbrun/nougat kofta 399kr MQ
Tillsammans lyckades jag och maken komma upp i guldnivån på MQ under ett år. Risken finns nog att vi tangerar det under det här "shoppingåret" också, det är tusen gånger roligare att handla kläder nu när jag faktiskt kommer i dem. Att kunna hänga undan en Large och hämta en Medium var något jag bara kunde drömma om förra sommaren. Det går inte snabbt, men det går nedåt! Visst läste jag också rubrikerna, och artikeln (i Aftonbladet, källan till alla sanning i denna värld), om hur "farligt" LCHF är men för mig fungerar det bra och så länge jag dessutom mår bra på den här kosten kommer jag fortsätta med den.
Passar på att slänga in två bilder på mina andra uppdateringar av garderoben de senaste veckorna. Önskar bara att jag kunde hitta några bra skor också, är dock lite i valet och kvalet vad jag ska ha, klack är ju snyggt men inte alltid så bekvämt. Alltid denna balansgång mellan det praktiska och det man känner sig fin i...
Nedan har vi alltså nya jeansen samt toppen jag köpte för ett par veckor sedan.


Svarta jeans 599kr MQ
Blå/vit randig top 199kr MQ
Nu ska jag fortsätta se på Falling Down (gamla klassikern med Michael Douglas) med maken, alternativt kanske övertala honom att vi kan fortsätta se senaste avsnittet av True Blood?! Här i hushållet tar det oftast minst två kvällar att se ETT avsnitt av serien eftersom jag tenderar somna mitt i det under tiden jag nattar dottern... Och för er som som undrar så hade maken förberett middagen igår! Korv i ugn bidde det (för övrigt förförarmaten han bjöd på till middag på vår första dejt), mumsmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0