Så lika men ändå så olika

När kardemumma är granne med spiskummin i kryddskåpet gäller det att ta rätt burk, annars blir det inget gott kaffe!

Vilket påminner mig om när jag, pappa och min lillebror var på väg upp till Stockholm efter att mitt lag spelat Lindome cup utanför Göteborg. Vi stannade till för att äta, kan ha varit i Jönköping med omnejd, och min stackars bror tog fel på salt och socker till sina pommes frites. Usch, inte gott!

Själv brukar jag oftast annars missa att salta eller glömma bort något annat steg i matlagningen, som att vispa äggen & grädden INNAN de åker ner i kastrullen för att bli äggröra. Men den tabben ska jag inte göra idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0