Som om det vore första dagen efter semestern...

Det känns som om helgen blev längre än vanlig. Kanske för att jag hunnit med så mycket. Både glam, tankenötter och familjeliv. På torsdag börjar den riktiga vardagen efter att ha haft hemmaman sedan i julas. Förskoletiderna ska hållas och matplaneringen ska väl helst inte spricka alls hädanefter, schemat kommer ju vara lite mer pressat när vi båda ska jobba hela dagar.
Så nu känns det verkligen som om sommaren är slut. Nu börjar allvaret, det som kommer sträcka sig sisådär en tio år framåt, innan det kanske börjar bli okej att gå hem själv efter skolan och ta en smörgås (sån't man själv gjorde men som inte alls är en självklarhet för barn nu i den åldern, skulle jag tro) till läxläsningen.

Men imorgon är det fortfarande en lös och ledig dag för far och dotter, de  blir hemma eftersom hon haft feber idag. Sista rycket, när jag själv såg jobbstarten framför mig fick jag plötsligt lite panik över att jag inte gjort tillräckligt med saker under "ledigheten" (är väl lite så tankarna snurrar i slutet av semestern också), men så mycket kan man ju faktiskt inte göra med ett spädbarn, och jag tror heller inte att de skulle må bra av att bli överstimulerade med mängder av aktiviteter redan från första månaderna. Själv hade jag ju förvisso en tanke om att man som nybliven mamma hängde med andra mammor men det blev ju inte alls så, jag var för det mesta själv och insåg rätt snabbt att andra inte heller hade tid (eller lust, många s.k vänner har jag inte sett skymten av sedan jag blev gravid) att hänga med mig och min fantastiska lilla bebis.
Omvärdera, utvärdera och framförallt värdera sin omgivning, människor och tiden. Bör nog göras lite oftare.

Kommentarer
Postat av: Janne

Hon hade ju lärt sig säga "Janne", bara en sån sak liksom :)

2011-08-28 @ 22:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0