Kikar på skor på Brandos...

Egentligen kan jag absolut inte köpa skor på nätet. Men man kan ju kika och sedan se om de finns att prova ute på stan någonstans!
Hittills har jag spanat in de här:
Gabor: 34.681-27 från Brandos.se
Som även visst fanns i rött. Synd att jag har så himla svårt för den där höga kilklacken som annars är supermoderna, det ser så sjukt klumpigt ut. Andeles skor som passar mitt snäva tycke är rätt liten! I år vill jag ha något snyggt på fötterna, lyckades ju spräcka (!) mina vinterskor ännu förra året under graviditeten med ballongfötterna, och förra året drog jag ju omkring barnvagnen kilometer efter kilometer i snö och slask (i samma gamla spräckta skor som börjat ta in vatten). Nu kommer jag ju gå mest i stan, där det inte är lika mycket snö och här hemma har jag jättenära till förskolan, så inga kilometrar att trampa omkring med en tungkörd vagn.

Fast ofta är mitt skoproblem inte bara knölar på fötterna och att de ska passa terrängen, utan att jag får lite knasiga infall, som när jag går och köper ett par röda högklackade Björn Borg-stövletter, eller lila-svarta fejkormskinnsloafers. Det går inte så bra ihop med något annat, lite som när jag köper en regnjacka i ärtgrönt eller en vinterjacka i klarrött för att jag gillar de knalliga färgerna men inser sedan att jag inte kommer vilja ha dem ute bland folk. Jag tycker ju egentligen om diskreta färger, som svart... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0