Två saker som irriterar mig idag

För det första, vilket egentligen är en bagatell, men alla "tekniska fel" på pendellinjerna stör mig. Stressar som en dåre för att hinna med tåget och först efter utsatt tid meddelas det att tåget är sent. Tack för den, jag var ju inte alls törstig och skulle ha stannat och köpt en flaska vatten om jag bara vetat det här när jag läste på TRE elektroniska skyltar på vägen mellan t-banan och spärren...

För det andra stör jag mig djävulskt på nonchalanta patienter som glider in 20 minuter sena och ber inte ens om ursäkt. Detta, plus att det efter den redan försenade behandlingstiden ska börja tjatas om munsköljer av olika slag, gör att jag får bära det tunga hundhuvudet inför nästa patient, be om ursäkt och skämmas tusen gånger om och boka om den patientens tid samt lova att inte debitera som kompensation.

Jag jobbar varken på en välgörenhetsinrättning eller har drop-in-tider. Men jag hade kunnat svälja betydligt mer av det här beteendet (som dessvärre många patienter har) om man någon gång då och då fick ett "ursäkta mig, förlåt för att jag inte lärt mig klockan, debitera mig gärna för min uteblivna tid och sondera gärna lite extra hårt nästa gång som straff för att jag låter mitt beteende gå ut över andra patienter".

I wish...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låt den sena vänta/missa sin tid och bli debiterad ngn straffavgift :-D

2011-08-17 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0