En del människor...

...borde få en charmkurs i julklapp. Sköterskan på våningen ovanför ljuger både mig och tandläkaren rakt upp i ansiktet och beter sig dom om vi var två spottloskor på hennes receptionsdisk. Vad hon tycker om min chef kan jag ju inte veta men mig hade hon ju aldrig träffat tidigare och hade ingen som helst anledning att vara otrevlig mot. Vissa personer ska nog inte ha ett yrke där de möter andra människor.

Nu blir det tvätta och fixa hela eftermiddagen, i övermorgon, helst innan morgonrusningen, åker vi söderöver. Upplyftande läsning i morgonens Metro om hur vansinnigt det är att köra bil dagarna innan jul förresten. Hoppet står till vår planering och hyfsade vinterdäck...

Läste för övrigt i SRAT:s utskick igår att tandhygienist var ett av de minst lönsamma yrkena, men det kommer bli brist på hygienister, borde då inte tillgång och efterfrågan se till att lönerna höjs rejält då? Fungerar ju ofta på andra yrkesgrupper. Men då *den största arbetsgivaren* ("DSA") håller nere lönerna så lär det ju vara en utopi att höja såväl status som lön för min yrkesgrupp. Jag tjänar ju tex lika mycket nu på att jobba deltid privat som jag hade gjort på en heltidstjänst (med bedrövliga arbetstider) hos DSA.

Pengar, pengar, pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0