Hej vinterhy!

Känslan av att ansiktet är täckt med lera och att minsta rörelse skulle få huden att spricka upp som en uttorkad flodbädd... Jag har inget enormt intresse för hudvård, om än ett behov att ta hand om det här 30+ansiktet. Köpte en ansiktscreme från Garnier som är jättebra dagtid men känner att jag skulle vilja ha något fetare till natten, vad har ni för tips på nattcremer?

Jag och dottern ligger och hostar ikapp. Under en patientbehandling idag fick jag lämna rummet och ställa mig och hosta, sedan dricka vatten och försöka få tillbaka normal andning igen. Känns segdraget att ha något i kroppen i drygt en månad nu, och hostan blir bara värre för var dag. Men jag är inte lika krasslig som mamma åtminstone, som till sist gick till läkare idag och det visade sig att hon har lunginflammation.

Har inte orkat leta reda på strumpbyxor under kvällen, chansar på att jag hittar några imorgon. Är jag pigg och riktigt ambitiös kanske till och med vinterfällen ryker imorgon, men känner jag mig själv rätt kommer jag sömndrucket strunta i håriga ben och ägna morgonen åt att irra runt och leta presentabla kläder istället. Jag har dålig koll på garderoben, använder översta lagret av tröjor och låter resten bara vara. Delar av min garderob är densamma sedan högstadietiden, fast just de kläderna är jag faktiskt fortfarande lite för tjock för.

Men då säger vi väl godnatt och hoppas på en blid morgontemperatur så att jag slipper skrapa igenisade bilrutor iförd klänning, strumpbyxor och skepperkavajen som saknar knappar upptill...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0