Slaskfredag

Idag skulle min mamma ha sagt "som lusa på tjärsticka" om hon suttit i vår bil. Bara för att det kommit blötsnö och regn behöver man inte köra i 30-40 km/h. Höll på att missa tåget trots att jag skulle ha haft goda marginaler.

Nåväl, här sitter jag nu, och är glad över att jag inte gjort mig av med mina smalisplagg. För 8 år sedan fick jag en jacka av mamma, ett felköp enligt henne men min räddare en morgon som denna. Varm och gosig, och jag har alltså gått från storlek 46 till 38 i jackstorlekar sedan dottern föddes. Det går inte snabbt men det går framåt, nedåt!

Idag känns det bra med en kort dag, jag hostade sönder natten för maken men en slurk Noskapin hjälpte rätt bra, försökte hitta min inhalator igår men den har hamnat på något konstigt ställe efter flytten är jag rädd. I gamla lägenheten hade jag den alltid i sängbordslådan.

Nu ska jag hosta lite i min Metro, ha en bra dag i slasket allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0