2011 i ord och en del bilder

Ja nu börjar det dra ihop sig. Medan jag och maken tittar på Braveheart ska jag försöka knåpa ihop årets bra och dåliga saker (övervägande del bra saker såklart!)

Året inleddes i januari med att jag började jobba för fullt och maken fick smaka på det där med föräldraledighet på riktigt. Dottern fyllde ett år, kräktes på sitt kalas och svärföräldrarna var på besök. Dagen innan ettårsdagen började hon gå! Totalt snökaos såklart.

I februari packade vi ihop hela lägenheten, levde delvis utan möbler ett par veckor innan vi i slutet av månaden fick tillträde till nya lägenheten i Riksten, då mina föräldrar kom ner och hjälpte till med barnpassning och köra grejer mellan gamla och nya hemmet.

Mars var månaden då vi bodde in oss, det började våras och vi började utforska våra nya omgivningar.

Vi firade påsk hemma och i början av april åkte vi upp till Jämtland, dottern fick flyga för första gången, för att fira min mormor som fyllde 80. Jag var i Göteborg en weekend med STHF och maken åkte ner med dottern till Varberg i nästan en vecka.

I maj åkte jag till Boston! Häftig stad med många kontraster men blev lite besviken över såväl kurserna jag skrivit upp mig på som shoppingen. Jag började med LCHF så smått under USA-vistelsen, mest just då för att allt var så äckligt sockermättat, men sedan mådde jag så mycket bättre också.

Juni, varför känns det som om månaden försvunnit? Jag antar att jag jobbade mest, längtade efter semester och hade mamma på besök.

Semestern inleddes i Varberg, som denna juli månad inte liknade det vi sett förr, få riktigt fina dagar men jag lyckades bränna mig ändå, som vanligt. Hemma var det jättevarmt och vi investerade i en AC för att slippa ligga och sova i 30+. Skönt att sedan komma upp till Jämtland och avrunda semestern med frisk fjälluft och makens första hjortronplockning.

Augusti innebar inskolning för dottern och maken, mina föräldrar på besök en vecka och jag jobbade på som vanligt, hoppade över det där med födelsedagsfirande (förutom med maken och dottern) för första gången på ett par år.

Första september började maken jobba, det gick nog inte mer än en vecka eller två innan vi fick börja vabba. Vi hade ett halvmediokert kalas för maken där hälften av gästerna inte dök upp. Jag lyckades med konststycket att börja gå i tid från jobbet, något som inte alltid varit så lätt, men har man förskoletider att passa så har man.

I oktober konstaterade jag att min anställning inte var den säkraste, tog mig raskt i kragen och sökte jobb för glatta livet. Vilket gav resultat, så i...

...november började jag på mitt nya jobb. Veckan innan jobbstarten hade jag och dottern halsfluss och första jobbveckan tillbringade maken i Malmö på konferrens. Så början blev brutal och resten av november blev hektisk och förkylningarna avlöste varandra.

Så i december blev det ju faktiskt jul till slut. Jag tog mig hostande genom månaden. För första gången på evigheter hade jag/vi inget lucia- eller julmys hemma men bakade istället med dottern, dubbelt så mysigt! Julen tillbringades sedan i Varberg hos svärföräldrarna och imorgon är det årets sista dag. 3-rätters middag och bubbel väntar, röster har höjts om att TP står på önskelistan och så klart skall vi ge bifall åt den önskningen!


Delar av 2011 i bilder:


Och sedan tog bilderna på datorn slut...

Kommentarer
Postat av: Martina

Händelserikt år!

2011-12-31 @ 10:03:51
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0