Brustna rutiner och en tur på byn

Jag ser fram emot dagisstarten om ett par veckor, då dottern förhoppningsvis kommer vara redo för sängen innan kl 23 om kvällarna... Försökte se Revolutinary Road igår på femman, det gick sisådär, jag missade början, större delen av mitten, fick en känsla av vad filmen handlade om, för att återigen bli avbruten men missade inte slutet iaf, då dottern förnöjt satt i soffan och lekte med min mobil och åt nötter.

Det här med nattningen har ju inte gått smidigare nu under semestern heller, det är så lätt att rucka på rutinerna bara för att vi inte har några övriga tider att passa, dessutom är det ju så ljust om kvällarna.

Igår åkte jag, maken och dottern in till Östersund, maken hittade en snygg kavaj, jag höll på att rinna bort i den tryckande värmen. Sedan tog vi en tur förbi Jämtlands shoppingmecka Lillänge, botaniserade bland de sorgliga resterna på OnOff:s utförsäljningsrea (där mycket trots avdragen rabatt var dyrare än vad man kan köpa samma sak för på nätet, en trolig delorsak till kedjans fall?) och fyndade på Lindex, där de hade "ta 2 betala för 1" på barnrean, fick 3 tröjor och en kofta till dottern för det mycket rimliga priset av 125 kr. Gjorde nämligen en ordentlig räd i dotterns garderob under veckan och plockade ut 5-6 kilo (!) kläder. Så nu gapar trådbacken rätt tom, det mesta i strl 80-86 plockades undan, kvarstod gjorde några enstaka plagg i 92 som jag köpt sedan innan (bl.a på senaste POP-rean och på Lindex mellandagsrea). Inser att konsumtionen av barnkläder nog inte är helt sund, varken ur en miljömässig eller ekonomisk synpunkt men dessvärre är det svårt att köpa begagnat i de här storlekarna (har tidigare använt mig mycket av tex Tradera) pga mycket fläckar och stort slitage, merparten av kläderna jag plockade undan såg tillräckligt sjaviga ut för att jag inte skulle vilja sälja dem. I den här takten kommer vi behöva hyra ett separat förråd bara för att förvara barnkläder, eller så får vi skaffa hus med enorma förvaringsmöjligheter...

Köpte även en toasits från BabyBjörn på Coop. Dyrt, ångrar att jag inte gjorde det på GeKås när vi ändå var där. Ska försöka börja potträna dottern, hon säger ju faktiskt till när det är "baass" på gång. Dottern blir 18 månader imorgon, när har ni andra börjat med potträning?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-07-24 @ 13:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0