Fröken sömntuta

Vi är lyckligt lottade föräldrar denna sommar, som för det mesta kan sitta uppe sent om kvällarna och slarva och ändå få sova ut på morgonen, dottern har vaknat vid halv nio som tidigast under semestern. Idag fick jag väcka henne så att vi skulle hinna i tid till BVC, var inte alls poppis!

Idag var det sprutdags, vare sig mässling, röda hund eller påssjuka skall nu kunna drabba lilla fröken sömntuta. Bra det, med tanke på den mässlingsepidemi som visst rör sig ute i Europa. Angående vaccinationer så läste jag återigen en artikel om vaccinet mot "svininfluensan", tänk att man började massvaccinera barn utan att känna till biverkningarna. Själv är jag rätt säker på att dotterns emaljhypoplasi i överkäksfronten beror på att jag tog vaccinet under graviditeten, stämmer väldigt bra ihop med hur tandanlagen bildades under tiden hon låg i magen. Någon annan som tog vaccinet som gravid och nu tycker sig se något som avviker från det normala hos barnet?

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag valde att inte vaccinera mig när det bar sig första omgången just för att maken icg jag inte tyckte det forskats tillräckligt.

Maken var tvungen eftersom han har sporadisk patientkontakt i sitt yrke.

Tänk att "de" då sa att det inte var någon fara....Varför uttalas det så självsäkert om saker som sedan visar sig inte stämma...om och om igen.

2011-07-22 @ 14:07:39
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Erica

Jag var länge i valet och kvalet, men många var ju så "på" att man var tvungen. Är ytterst tveksam till att vaccinera mig på nytt om det plötsligt skulle börja gå någon ny influensa, inte innan det forskats en hel del på VAD det är som ska sprutas in i min kropp iaf. Och framförallt inte vid graviditet igen.

2011-07-22 @ 14:28:06
URL: http://enkoppkaffetilltack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0