La dolce vita! Vi är framme i Varberg, när...

img_1057 (MMS)

La dolce vita! Vi är framme i Varberg, närmare bestämt Getterön (efter en rätt smärtfri nattkörning). Övriga familjemedlemmar är på diverse uppdrag, jag njuter av fågelkvitter och min bok! Mons Kallentoft är en favorit, lagom spännande deckare där fokus inte bara hamnar på tekniska beskrivningar, i knät ligger fjärde boken om Malin Fors, polis i Linköping, när jag läst ut den (1/3 kvar) ska jag antingen gå på jakt efter nästa i serien (Den femte årstiden) eller ta itu med någon av de andra två som ligger i väskan; Marian Keyes eller Louise Boije af Gennäs.


Kommentarer
Postat av: Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

LYX ;-) Härligt att resan ner gick bra!



Sv: Gällande glasögonskada (glasögon är bra när man läser böcker) så kan man få ut på hemförsäkringen om man har en försäkring som täcker "plötsliga och oförutsedda händelser" typ gamla drulle.



Jag fick 400 kr för de förra glasögonen. Jag fick gå till optikern för att se om de i första hand kunde LAGA dem. Sen fick jag ersättning för billigaste möjliga likvärdiga glas och bågar, sen ett åldersavdrag på det, beroende på hur gamla de var (mina 2007)

Lycka till :-)

2011-07-03 @ 12:35:35
URL: http://skrotmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0