Den stora glasögonprovardagen

Idag var jag hos optikern, som tyckte jag hade rätt bra syn men ändå sämre än sist, hur det nu hänger ihop. Dessutom upptäckte han att jag skelar, men att det inte märks eftersom ögats muskler hela tiden kompenserar för det. Alltid får man reda på något nytt!

Efter undersökningen började den vilda jakten på bågarna... Jag är rätt kräsen, eller så kan vi ju vara lite ärligare och helt enkelt säga att jag är rätt obenägen att ta till mig förändringar vad gäller mitt yttre... Testade hur många som helst och nöjde mig till slut med ett par grå-svarta plastbågar. Jag lär mig mig nog älska dem med så småningom!

Ett dyrt kalas, nya glasögon fanns inte med i min semesterkalkyl.

Två dagar kvar innan semester, jag är ett vrak, dottern vägrade sova igår, och när hon väl blivit tyst och jag lyckats somna så var det bara fem timmar kvar av natten, vilken senare avbröts av en duns när dottern trillade ur sängen och ett nattligt matningspass innan jag kunde återgå till sängen i en halvtimma till innan väckarklockan ljöd 05.10... Hej hopp!

Någon rutinerad förälder som har tips på hur man får en 1,5-åring att inte krångla i timmar vid nattningen?!?

Kommentarer
Postat av: Martina

svar på frågan... Låt någon annan sköta nattningen och stoppa in öronproppar.

;-)

2011-07-02 @ 17:53:00
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0