Den ensamma mamman...

Maken och dottern har åkt ner till makens hemstad. Och lämnat stackars mamman alldeles ensam hemma! Jag hade ju en tanke om att vara otroligt produktiv här hemma medan de var borta, jag skulle stryka dukar, sy gardiner, baka, laga storkok och slänga mig ut på joggingrundor (nåja, de åkte ju idag så jag har tid på mig). Istället inleder jag min gräsänkevecka med att jobba över, och sedan jag kom hem har jag sett på tv, inte lagat mat, ätit upp en fjärdedels brieost och suttit i telefon och diskuterat judiska högtider med min kompis som pluggar till lärare.

Ååååh. Vad jag känner mig dålig. Inte sjuk, dålig som människa. Dålig karaktär. Men jag kanske får ha det, lite lite, eftersom jag lade ner massor av tid på jobbet för att morgondagen skulle flyta på bättre och sedan faktiskt tog en frisk promenad på lite över en halvtimma åtminstone.

Har återupptäckt min fina rosa iPod, och med den all underbar musik som jag bara älskar att lyssna på: Säkert!, Hello Saferide, Lars Winnerbäck, Lasse Lindh med många många flera. En hel del blandat, många olika genres, det mesta från t.ex Petter till tysk industrisynth. Det ger mig en sådan energi när jag är ute och går, kan försvinna in i min musikvärld.

I helgen utökades dotterns skoförråd ytterligare. Trodde inte barn kunde bli så lyriska över nya skodon, men så fel jag hade. Hon sprang så glatt omkring i den nya byxdressen (Åhléns, Parvel, som jag dessvärre fick byta eftersom blixtlåset fastnade och trasade sönder tyget baktill) och de nya fina gummistövlarna, för ska man hänga vid havet en vecka måste man ju kunna plaska utan att bli kall och blöt om fötterna!




Till helgen ska mamman slå på stort och gå ut. Med tjejgänget. För första gången på tid och evighet, faktum är att att tjejgänget tillkom i kretsen efter maken, eller egentligen samtidigt som honom, i och med hans kollegas sambo. Jag har ju glömt bort hur man gör, hur man ska se ut och framförallt har jag nog förträngt hur jobbigt det är med krogmiljö. Men vad sjutton, en gång vart tredje år kan jag väl tåla lite trängsel, oljud och dyra drinkar..?

Kommentarer
Postat av: Ilyasdaniela

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2011-11-09 @ 07:23:22
URL: http://ilyasdaniela.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0