Adventsfixande

Okej, jag vet, på tok för tidigt att klä granen. När jag växte upp tog vi in granen dagen innan julafton eller på julaftons morgon för att klä den. Men vi är ju inte hemma över jul och vill ändå ha lite julfint innan dess!

Ursäkta en förvirrad tant, det här kanske blir en repetition, men granen och ljusslingan är från Plantagen, kulor från Ikea och Rusta, toppstjärnan fyndade jag i januari på Indiska när de reade ut julpyntet, mattan är från Rusta. Himla fint trots liten julpyntsbudget!

Dotterns rum fick sig också ett jullyft, gardin köpt på Åhléns förra julen, makens Alessi-lampa och en liten tomte från Rusta. Den söta vattenkannan har maken fått i present och är numera adopterad av dottern som tycker om att "vatta blomma", såvi köpte henne en plastblomma i kruka som hon kan ta hand om utan att det blir så mycket spill...

Kom hem med en julig vaxduk också, från Rusta, så när dottern vaknar ska vi baka lite pepparkakor. Köpte ett sött bak-set för barn på Ikea, så hon har en egen kavel och några kakmått, fast just pepparkaksformar har jag massor av, gäller bara att hitta igen dem. Förr om jularna hade vi alltid bak- och pysselkvällar tillsammans. Kan sakna det nu för tiden, en del goda vänner har försvunnit genom åren tyvärr, av olika anledningar. Men jag får väl helt enkelt skapa nya minnen med familjen och alla fina vänner som fortfarande består!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0