Återupptäckt musik

Sedan dotterns stora musik- och dansintresse började så har jag faktiskt återupptäckt min skivsamling, idag sitter jag och läser om hur man bäst inreder sitt hem i dansk vit vintagestil (inte MIN stil men i rätt hem kan det vara jättefint, om än inte så praktiskt om man har barn som gillar att kladda överallt). Ur högtalarna strömmar Marit Bergmans stämma, att jag glömt bort hennes "Baby dry your eye" (från 2004), den är så bra, älskar energin i tex "I will always be your soldier".

Här har vi inte gjort någon insats ännu. Jag känner mig lite knäckt av den här veckan fortfarande. Det är otroligt skönt att inte stressa iväg någonstans, att slippa göra något, en stund åtminstone. Vi måste sanera lägenheten lite innan vi får besök ikväll. Helst av allt skulle jag vilja tvätta klädseln till soffan också, eftersom dottern kletat kex, blåbärssoppa, ägg och en hel del kåvepenin. Att ge dottern medicin var ungefär lika lätt som att få i min nu tyvärr bortgångna katt medicin; fräsande, spottande och det skulle behövas ungefär tre personer för att lyckas med uppdraget.

Bara att ta itu med det här nu va? Har 3-4 timmar på oss och under den tiden ska vi lyckas få dottern att sova en stund också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0