Att skjuta problemen framför sig

Igår såg det för hemskt ut i köket, så vi satte oss i bilen och åkte till O'Learys Heron City istället, åt mig mätt på ribs och tänkte att jag mätt och belåten skulle tycka att det var roligare att städa när vi kom hem. Icke! Planerna krockade med Idol, och sedan somnade den här tanten ifrån allt tillsammans med en lika trött dotter.

Vaknade rätt pigg kl 04 och tänkte ett tag kliva upp då, röja undan det värsta och sedan åka till jobbet men insåg rätt snabbt att det skulle leda till att jag somnar ännu tidigare ikväll och lite vuxentid vill jag ha på helgerna åtminstone! Plockade lite, för att få plats med kaffekopp och tidning, satt ner ett par minuter (läste bl.a om Mats Odell som 64 år gammal vill ta över partiledarposten för KD, vill ju inte vara någon åldersrasist men hur länge kan man jobba som politiker innan man går på övertid, att ha det som sitt faktiska jobb alltså?).

Nu ska här jobbas, sitter på pendeln och solen går upp över Stockholm. Sedan funderar jag på att hoppa av i stan på vägen hem och reka lite barnklädesbutiker åt fina svägerskan (http://cloocollection.blogspot.com) som kommer hit på måndag för att visa upp sina barnkläder för presumtiva återförsäljare.

Och sedan. Sedan. Ska jag hem och ta itu med oordningen i hemmet, om inte käre maken gjort en heroisk insats innan dess... Dock blir man lite begränsad i sina ambitioner när man har en nästan-2-åring som gärna plockar fram minst lika mycket saker igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0