De första julklapparna är på väg!

Vi har beställt såväl leksaker som kläder från Lekmer tidigare och idag lade jag en beställning på julklappar till dottern, himla smidigt och de håller rätt låga priser. Inte att jämföra med GeKå:s förvisso, där jag köpte kläder till dotterns Lillan-docka i för en bråkdel av vad de kostar i vanlig butik eller på nätet. Ett hett tips om man vill spendera mindre pengar men ändå shoppa är att spana på stormarknaderna, jag fick tag i fyra stycken Bamse-böcker för en hundring samt en Mamma Mu-bok för en tjuga på ICA Maxi för någon vecka sedan. Just ICA Maxi har ofta rejäla reor i slutet av säsongerna och säljer ut hela sortimentet på tex sommarleksaker för en struntsumma, likaså kläder. En annan kedja som också är värd ett besök är Coop, som brukar sälja barnskor av bra märken som Kavat och PAX för långt under de priser skobutikerna sätter.

När jag pluggade så trodde jag att livet skulle bli lyxigare när man hade en rejäl lön att sätta sprätt på men jag blir bara snålare med åren och kollar tex alltid jämförelsepriser när jag är ute och handlar. Jag trodde att jag skulle köpa nya glasögon oftare, bara för att det är kul med förnyelse, eller resa. Sanningen är att jag hade ett större klädkonto när jag pluggade och jobbade extra än vad jag har numera. Då var det ok att lägga 1300 kr på ett par jeans, nu skulle jag aldrig göra det, vansinne! Har jag blivit klokare eller bara gammal?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0