En lång dag

Och jag tänkte ju lägga mig och sova med dottern men det kändes så skönt att landa i soffan istället... Men vad mycket skit det är på tv, när det mest intressanta är ett program där de bygger om gamla bilar (och jag är inte jättekräsen) så undrar jag om det bara ska vara skräp och repriser som "underhållning"? Jag hade hoppats på något roligt, lite bildande men icke. Så jag tittade med ett öga på bilprogrammet och det andra på mobilen, spelar Bookworm och lär mig ord jag inte visste fanns!

Men nu. Nu ska jag sova. Och hoppas att inte hostan blir värre, känner hela tiden hur det kittlar och sticker i bröstet. Och hoppas att dottern sover djupt så att jag också får mig lite sömn av god kvalitet. Imorgon vankas halvdag på jobbet, sedan hem, städa och hämta dottern på förskolan och sedan blir det middag med fina Sollentuna-kollegorna! Innan dess hinner jag kanske med lite julshopping i Sollentuna centrum också...

Ikväll är jag lite extra glad för min brors skull, han blir göteborgare igen från och med onsdag (snabba puckar, som man säger!!) eftersom han rodde hem intervjun tidigare idag. Har inte hunnit prata med honom själv men mamma skvallrade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0