En natt av avbruten sömn

Hostande make och en dotter som snurrat omkring i sängen, trilskats och varit ömsom ledsen, ömsom tjurig, och törstig och tappat napp och nalle. Men sedan maken klev upp och lämnat dottern på förskolan har jag fått sova vidare, lite kvalitetssömn i 2-3 timmar åtminstone.

Nu börjar även jag hosta, halsen är tjock och värker men den där fruktansvärda huvudvärken (som jag vaknade av tidigt imorse) har gett med sig till nästan inget alls. Allmänt seg men många gånger kryare idag än igår, ska bli skönt med en ordentlig kurerardag, fast dottern ska hämtas halv två ungefär, så lite tidspress är det den här gången med...

Drömde om ett snöigt Östersund, där det var förskoleverksamhet inne på Kärnan. Knasigt. Här är det grönt fortfarande, de dagar jag behövt skrapa rutorna på bilen har jag kinkat lite men nu tycker jag att det är dags för vintern att göra sitt inträde på riktigt!

Medan jag väntar på att få se några dalande snöflingor tar jag mig en kopp té och läser tidningen...


Kommentarer
Postat av: Martina

Men får ni aldrig vara friska hela familjen samtidigt?! Krya på er!

2011-11-25 @ 10:23:05
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Janne

Vintern kan ni behålla i Söderort isf =)

2011-11-25 @ 11:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0