Jag blir vansinnig på...

...oförskämda, jättesena, krävande pratkvarnar. När patienten i fråga kommer in tio minuter efter att jag egentligen slutat och ännu en gång börjar fråga om fluorlackning så höll det på att rinna över för mig. Vänligt men bestämt meddelade jag att jag slutat och har barn att hämta på förskolan, då börjar hon ställa frågor om dottern istället.

Hon har brutalt stulit 30 minuter av mitt liv och förstört hela min planering för eftermiddagen. Varför har inte folk mer fingertoppskänsla? Och om man påpekar att de är sena så kräver de ändå ännu mer tid! Därtill ska man ju vara professionell hela tiden men en del människor skulle behöva en spark i baken för att rubbas i sin övertygelse om att de är världens centrum.

Så har min dag varit, iaf slutet på den. Nu sitter jag på tåget och ska hämta dottern innan kl 14, lunchen jag tänkt äta, disken jag tänkt diska och tvätten jag tänkt tvätta är ju bara att glömma. Frustrationen jag känner nu kan knappt beskrivas med ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0