Julpynta redan?

Vi åker ju bort om jularna och får ingen jättestor glädje av julpyntet, så är det då okej att pynta tidigare för att kompensera? Jag vill dessutom ha gran i år, i plast, något maken motsätter sig såklart. Den tråkmånsen!

Är nu på jakt efter en krans att ha på dörren. Som inte ser ut som en gravkrans... Min mor kom med den befängda idéen att jag skulle tillverka en själv, vad tror hon om mig? Jag har inte ärvt hennes pyssliga ådra annat än att jag kan handarbeta lite. Mitt hopp står till julmarknaden på Jamtli, eller någon annanstans i krokarna. Min nya chef hade varit på ÖB och hittat en himla fin krans faktiskt men någon sådan kunde inte jag hitta när jag var där ett par dagar senare (istället kom jag hem med juletiketter och paketpapper).

Sitter på tåget på väg hem, helt fantastiskt väder, vore synd att tillbringa eftermiddagen inomhus på mässa faktiskt! Tror det får bli en promenad i närområdet med dottern sedan istället, nu ligger hon och sover middag på förskolan men sa till personalen att jag skulle hämta henne innan det var dags för mellis.

Nästa vecka är det dags för klippning, ajöss långt och slitet hår! Men än är jag inte säker på hur jag ska ha det. Kom med goda råd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0