Livet har återvänt

Kom hem från läkarbesöket (jag fick ta ett blodprov ändå, eftersom halsprovet inte visade något, sedan visade blodprovet kraftigt höjd sänka och jag fick recept på penicillin), fick lite mat i magen (det här med att vara sjuk är annars en fenomenal "diet" eftersom jag inlte ätit så mycket senaste dagarna, syns direkt på vågen) och lade mig sedan, sov i två timmar och vaknade upp som en nästan ny människa. Ingen mer feber. Klarar av att sitta uppe utan att känna mig spyfärdig.

En baksida av att äta penicillin är att magen inte brukar bli så glad, så jag tog mig ner till centrum och köpte Proviva till dottern (jag tar nog någon slurk jag med), till mig själv köpte jag mineralvatten, det bubblar så skönt i halsen och känns lite fräschare ett par sekunder efteråt åtminstone...


Det känns faktiskt som om jag kommer vara på fötterna tills på måndag. Maken har varit lite orolig att hans konferens i Malmö låg lite risigt till när jag insjuknade men blir jag inte sämre än så här lär jag nog kunna hålla ställningarna här hemma. Det känns ju verkligen som om det vänt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0