Mätt och någotsånär belåten

Fiberhusk var en ny upplevelse i köket. Funkade förvisso i köttbullarna men jag kommer inte använda det igen till samma ändamål (dvs som ersättning för havregryn eller ströbröd när man gör köttbullar eller biffar), blev lite väl geleartat och köttbullarna sjönk liksom ihop efter att ha stått i ugnen för att stekas igenom, snabbstekte dem först i gjutjärnspannan för att få fin färg.

Matlagningstipset blir istället att slänga i en buljongtärning i vattnet vid tillagning av såväl blomkål som tex broccoli. Tog upp blomkålen med hålslev och hällde i dotterns utlovade makaroner i vattnet, kan omöjligt ha gjort snabbmakaronerna mindre nyttiga åtminstone!

Dottern åt glatt middagen, trots att hon tryckt i sig ett äpple strax innan, så maten får nog godkänt. Och jag blev mätt, så den fyllde sitt syfte. Men maken skulle ha ha varit mycket skeptisk över det här matexperimentet...

Klockade mig själv förut under snabbröjningen förut, på 15 minuter hann jag få köket, vardagsrummet och dotterns rum att se anständigt ut. Inte så illa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0