Med lite kanel på toppen...

Jag gjorde grönsaksröra (lök, paprika, squash, aubergine) med bacon och kyckling ikväll, liknande den jag rörde ihop för någon vecka sedan. Saknade någon smak, slängde i en näve jordnötter men det var ändå något som fattades. Så jag pudrade på lite kanel, och det blev jättegott!

Dottern kvicknade till efter 3-4 timmars sömn och är nu sig själv igen, lite snorig men inte hängig och gnällig alls, så vi friskförklarade henne. Skönt att jag avvaktade att ringa till nya jobbet och meddela att jag måste vara hemma, för imorgon får hon minsann gå på förskolan. Och om maken är någotsånär kry så kan jag gå på möte efter jobbet och sedan hem och snabbumgås med svägerskan som dyker upp imorgon.

Nu är det jobb som gäller en månad till ungefär och sedan går färden ner till Varberg för julfirande! November har gått jättesnabbt, eller så har det helt enkelt varit så himla mycket att göra (sjukt barn, själv sjuk, nytt jobb mm) att jag inte hunnit reflektera över att tiden försvunnit! Hur tråkigt det än är att det inte kommit någon snö så är det skönt att slippa slask, för det brukar ju annars känneteckna november här i stan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0