Mitt i natta

Vaknar upp, ont i halsen, törstig, kvalmigt, andra natten i rad med väldigt udda drömmar. Maken saknades i sängen, jag har gift mig med en förväxt tonåring som tror sig kunna "vända tillbaka dygnet" genom att vara uppe hela natten och sedan ska han minsann vara uppe hela dagen också. Lägga sig i tid på söndag kväll påstår han. Men tills dess kommer han vara en sur zombie, det är jag rätt säker på MEN jag tänker avkräva entusiasm och glädje när jag föreslår saker som julmarknad på Hågelby och åka till återvinningsstationen med papper och sån't.

Jag tyckte jag förtjänat en dammsugare (en så'n där arrakssmakande sak) på Ikea och åt en av våra tjocka pepparkakor. Men näe, nu känns det som om jag har en sockerbaksmälla igen, så imorgon återgår jag till mina vanliga rutiner. Det som fått mig att gå ner 9,3 kilo (det går undan nu!) och som ska få ner mig de sista 700 grammen för att fått bort 10 kilo under hösten. Jag önskar att jag mådde lika bra av "vanlig" mat/fika/godsaker som av min avskalade LCHF-kost men det gör jag inte, lite sorgset faktiskt nu när det är jul och det bjuds på så mycket. Fast själva julbordet med kött, korv, syltor, sill och lax är ju helt enligt min linje, får blunda när knäcken ställs fram bara... ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Kan man inte, snälla, få vakna en morgon och liksom automatiskt kommit in i den där vanan att inte äta socker.... Kan man önska sig det av tomten tror du? :-)

2011-11-27 @ 08:35:54
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0