Näe, det här är inte rättvist!

Vad är det med de här bacillerna? Kan vi inte drabbas samtidigt, istället för efter varandra. Nu är det visst min tur att förvandlas till en disktrasa med ont i halsen. Det hade jag inte alls räknat med!

Tänker ignorera bacillerna så gott det går, en kopp té har jag fått i mig, och en ibumetin. Jag hade ju planer på att åka till Plantagen och köpa några lökar, hyacinter och amaryllis, och kanske kanske någon julblomma. Och när vi ändå är inne på växter så är fyra av mina orkidéer på väg att blomma igen! Låter dem stå och vila i ett fönster mellan varven men när de väl satt igång brukar de blomma i månader. Så nu ska jag nog ställa ut dem i mindre anonyma fönster så att de syns!

I helgen är det julmarknad i centrum, kanske får upp julfeelingen lite (vill ha en krans till dörren!!), min trevliga frisör tipsade mig om den. Har för övrigt redan bokat tid för att putsa till lite om två månader, till samma frisör, känns som om jag förtjänar dubbla vuxenpoäng genom att vara ute i så god tid med planeringen för håret... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0