Så många fina saker...

När jag var i Boston i våras var jag inne i Anthropologies butik flera gånger, de hade så mycket fina saker men dessvärre var kläderna i rätt små storlekar (i förhållande till min volym iaf) och det är lite otympligt att tex köpa med sig ett quiltat överkast och få hem det med flyget! Så när senaste numret av Allt i Hemmet tipsade om att de har en europeisk sida så blev jag lite lyrisk, är sugen på ett nytt fint överkast till sovrummet, så man får lite mer mysfeeling där istället för som nu, när man helst vill släcka lampan innan man går in för att slippa se röran... Senaste numret av Allt i Hemmet hade även ett uppslag med en fin ljuskrona som skulle göra sig fint till jul, fast vi firar förvisso inte jul hemma, så det kanske vore onödigt. Men Det Franska Testamentet hade en hel del andra fina saker som jag skulle vilja lägga vantarna på...

Idag ska jag hämta ut mitt paket från Jotex och sy höstgardinerna, som ska få sitta uppe någon vecka innan det är dags att byta till julgardinerna. Är lite less på de blommiga sommargardinerna i köket, ska bli fint med lite förändring. Ska nog ge mig i kast med att stryka en annan duk också till köksbordet, fick ju tag i en så fin höstig duk från Ekelunds linneväveri i somras!

Maken ligger fortfarande och sover. Han var uppe och suddade inatt medan jag somnade med dottern (som en stock, ack så skönt att sova riktigt djupt igen) redan innan Idol-omröstningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0