Söndagsmood

Idag är det grått, grått, grått. Jag känner för att sitta inne och sticka hela dagen, fast jag är riktigt dålig på det. Känns åtminstone skönt att man slipper bli deppad över stökig lägenhet, eftersom vi städade undan det värsta igår. Nu är det bara soffklädseln som skulle behöva sig en omgång, dock hade Vanish en god effekt på blåbärsfläckarna, så nu är det bara kexkletet som ska bort...

Har ni förresten som jag munsår titt som tätt, och missat Compeed munsårsplåster? Pallra er då iväg till apoteket och ha en förpackning redo inför nästa gång det hotar blossa upp! Igår morse kände jag hur det stack lite i överläppen och det hade börjat bli lite "bulligt" och rött. Satte då på ett munsårsplåster och nu ett dygn senare är munsåret ett minne blott, varken syns eller känns. Dessutom, om man inte får på det i god tid (för då brukar det läka ut på en gång), så kan man ju pussas och gosa med sina nära och kära utan att riskera att de också får munsår.

Igår packade maken bilen full med returpapper, idag ska vi nog få iväg det, plus att paketet ska hämtas ut och gardiner sys. Och så kanske det blir något firande av pappan på fars dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0