Tidig kväll

Dottern är ombytt och klar för natten, det är jag med, fysiskt och mentalt om än inte omsvidad till nattstassen än. Det blir en lång dag imorgon med (oklart hur lång förvisso, jag hoppas att jag slutar som planerat - tiiiidigt!), då ska jag försöka ha en bättre middagsplan än pytt i panna, även om det råkar vara en av dotterns favoriter (topprätterna måste nog vara våfflor/pannkakor, varmkorv, fiskpinnar, fiskbullar, pappas tortillapizza, spaghetti, hamburgare och kyckling i röd curry, viss variation men inga avancerade rätter och oftast lite för lite grönt för att få helt godkänt).

Tvätt i högar (dock ren - alltid en bonus!). Överfulla kassar med returpapper. Sängkläder som luktar lite sunk efter att ha svettats ner av mig och dottern under febertiden. Det här får bli ett projekt för morgondagen, då vi inte får bli sena till förskolan, för då kommer mamman sent till jobbet och det blir ju lite lite lite pinsamt första arbetsveckan.

Hänga lite tvätt. Ringa maken så att dottern får prata lite. Sedan sova sova säng säng säng!

♥ Är förresten glad för två gamla vänners skull (som jag dessvärre inte har någon regelbunden kontakt med längre), de har slagit sina påsar samman och förlovat sig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0