Ambitiös söndagsmatlagning

Tog fram en stek ur frysen imorse, bläddrade mig fram till "tjälknul" i min nedkladdade och tummade "Vår kokbok" och satte igång. Nu var min älgstek inte så stor, så det tog inte 12 timmar att komma upp i en innertemperatur på 70 grader utan bara ca 3,5. När jag skulle göra lagen som steken nu ligger och gottar till sig i saknades såväl enbär som lagerblad, så det här blir ett experiment med lite andra kryddor, blir det lyckat lägger jag ut "mitt" recept sedan!

Fem timmar i kylen väntar nu, funderar på om jag ska göra någon alternativ potatisgratäng till, och kanske någon av Jensens såser...

Dagens DN var för övrigt väldigt läsvärd, en hel del intressanta artiklar, och så skönt det är med helg så att man hinner läsa allt utan stress!


Kommentarer
Postat av: Janne

Även att jag läste "nedladdade" om kokboken =)

2011-10-30 @ 12:58:03
Postat av: Erica

Hehe. Det här handlar om old fashion matlagning från vanlig (kanske Sveriges vanligaste, den användes ju i hemkunskapen när våra föräldrar var unga) kokbok!

2011-10-30 @ 13:01:20
URL: http://enkoppkaffetilltack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0