Det här får väl räknas som sovmorgon?

Jag tycker allra bäst om att få kliva upp själv, ta en dusch, hinna sätta på kaffet, hämta tidningen och lyssna lite på morgonradio, utan att någon "stör". Ibland vaknar dottern när jag kliver upp och då får jag ju prioritera hennes behov, men ack så skönt det är att ha den där halvtimman på morgonen när allt bara handlar om mig!

Är lite i valet och kvalet angående kvällens fest. Maken erbjuder sig att stanna hemma med dottern, eftersom vi inte fått tag i barnvakt, men det känns lite taskigt.

Sedan är det ju det där med transport hem, jag vet hur lång tid nattbussen tar (minst 60 min) och sedan en 30-40 minuters promenad från centrum. Eller så hoppar jag drickat och ställer bilen på infartsparkeringen, så får jag se till att komma med pendeln medan den fortfarande går. Just det här med restider kvällar och helger gör att vi helst tar bilen, vilket inte alltid är så ekonomiskt eller miljösmart!

Nä, nu får jag sluta upp med det här och kasta mig in i duschen innan övriga familjemedlemmar vaknar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0