Det man inte har i huvudet får man ha i benen...

Idag på lunchen spurtade jag iväg till huvudkontoret och plockade upp viktiga papper till chefen. Som tack för denna heroiska insats kunde jag gå en halvtimma tidigare, dock glömde jag telefonen på jobbet och fick kasta mig på nästa tåg tillbaka, springa uppför alla rulltrappor på från perrongen till Östermalmstorg och sedan samma sak tre trappor upp till kliniken (jag tar aldrig hissen, dels fungerar den sisådär och sedan går det snabbare att gå). Och så tillbaka till t-banan igen...

Nu är jag sådär lagom pionröd och svettig, men hemma. Allt som allt krympte den där halvtimmen till en kvart, men det är mycket värt det med en fredagseftermiddag!

Var förresten duktig och gick från Södra station till jobbet imorse, så jag har nog fått ihop en halvmils promenad idag. Ska försöka fortsätta vara så hurtig även i fortsättningen. Dessutom är stan rätt häftig med alla ljus från lyktor, skyltar och bilar i morgondiset!

Här stod jag och väntade på grön gubbe precis där Slussen slutar och Gamla Stan tar vid:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0