Efter bläckstreck kommer pysselandan fram igen...

Vi köpte en Poäng-fåtölj åt dottern för ett tag sedan, förr hade de olika tyger men nu bara den otroligt tråkiga naturfärgade beiga klädseln. Kan väl villigt erkänna att jag inte grät blod när hon i helgen fick tag i en bläckpenna och praktiserade sin kreativa ådra på klädseln. Dock såg det ju inte så kul ut och dessutom är det ju möjligt att det kan ses som ett accepterande av kluddande på saker som inte är papper, så jag rotade igenom tygförrådet, röjde undan lite i arbetsrummet och satte igång med projekt "piffa till poängen".

Nedan är resultatet! Tyg från Ikea, inhandlat i våras och skulle ha blivit gardiner men gjorde sig ännu bättre som fåtöljklädsel och går bra ihop med våra numera blåa soffor. Lite meck och fula ord blev det, jag mätte nämligen inget utan klippte och sydde på en höft, men trots det tycker jag att slutresultatet blev riktigt bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0