Kanelbullens dag...

...men jag nöjer mig nog med kanel. I kaffet. Fast ska man ha något i bullarna är det väl just kanel, eftersom det sänker blodsockret. Himla fiffigt.

Ikväll blir jag "gräsänka", maken ska ut med jobbet och förlusta sig och min far ska visst på någon middag. Kvarstår gör dottern, som troligen inte kommer vara någon solstråle i afton (om de inte lyckas få henne att sova minst 2 timmar på förskolan), eftersom hon höll sig vaken till nästan kl 23 igår. Jag var ju dödstrött, trots att jag druckit kaffe på kvällen, hur orkar hon rusa runt i timmar?!?

Mamma hade skickat med böcker till dottern, en bok handlade om dinosaurier, elller "ajjusajitåå" som dottern säger, vilket är en referens till Barnkanalens "Dinosaurietåget". 20 månader gammal och vet nästan vad alla barnprogram heter. Dags att begränsa tv-tittandet tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0