Klart socker är beroendeframkallande...

Jag har ett flertal vänner och bekanta och mig själv som levande bevis, vi har tömt müslipaketet på torkad frukt i brist på annat, tryckt i oss ett halvkilo godis bara för att sedan må illa, varit alldeles spattiga sisådär kring halv fem på eftermiddagen och bara MÅSTE ha en chokladkaka, för annars ligger någon medpassagerare på t-banan risigt till, eller familjen när man kommer hem och behöver fylla på kolhydratdepåerna för att inte börja skrika och kasta grejer...
Nu brukar jag ju vara lite kritisk till att använda Aftonbladet som källa men man får väl läsa och bedöma själv. Jag är i alla fall övertygad om att den sockeravgiftning jag gjorde i våras har gjort mitt liv mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0