Koll på håret och snart på bilen...

Äntligen har jag bokat klipptid. Det får bli i slutet av månaden, så jag är riktigt schnygg när jag åker upp till Jämtland! Frågan återstår, hur kort ska jag klippa mig och ska jag lyxa till det med färg också? Har inte färgat sedan 2002 men de vita håren blir ju allt fler så jag borde piffa till mig!
Och som replik på Jannes kommentar: Ja Västernorrland är ju inget landskap, sedan listar de kommuner i Stockholms län men utelämnar då Botkyrka. Inkonsekvent att i en del av artikeln prata om landskap och i senare del prata om län, plus blanda i listan. Petimetern i mig har lust att maila och påpeka men jag hoppas att det finns fler som jag där ute, som redan ordnat det... :)
Bilen väntar för övrigt på vinterdäcken, kunde ta allt mellan en till tio timmar enligt killen på däckfirman. Vi gjorde en deal vad gäller borra upp låsbultarna, jag betalar en femhundring, de står för resten av kostnaden (kollat på nätet och det verkar som om det brukar kosta 150-200 kr per hjul annars). Fast sedan tillkommer det ju en kostnad för nya bultar men det borde inte kosta så himla mycket, hoppas jag!
Slapp bråka iaf, förklarade sakligt läget, måste ju få det gjort och hellre 500 kr nu och sedan slippa låsbultar än att försöka få ersättning, byta däckfirma och hitta ny tid för byte osv osv osv. Så nu sitter jag och väntar på att de ska höra av sig om att däckbytet är färdigt.
Fick en skön promenad från Grödinge utanför Tumba till centrum och tog tåget hem, trodde att dottern skulle somna i vagnen, men icke. Tempen är nere på 37,5 grader nu i alla fall. Så om den inte stiger under eftermiddagen/kvällen så kan hon nog gå på förskolan imorgon. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0