Modifierade GI-brownies

Jag använder mig sällan av recept till 100% utan freestylar rätt ofta när jag lagar mat och bakar.

Nedan är boken som jag tagit receptet ur, samt hur det skulle vara i original.

Jag har hoppat över chokladen och ersatt den med 1,5 msk extra kakao, valnötterna är ersatta med 100 g blandade nötter för att få fram naturlig sötma från tex mandel och cashewnötter. Blandade även i ca 0,5 tsk riktigt vaniljpulver plus kanske 1 krm xylitolströ som jag upptäckte att jag hade bland de prover jag fick på AACD-kursen i Boston (i USA har de fattat det här med xylitol, dock räknas det som läkemedel och de blev förvånade över att vi kunde hitta det överallt i Sverige i tuggummin och sugtabletter mm).

Med en klick grädde blir den här nog toppen till efterrätt ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0