Morgonsol och kaffe

Vi har en lugn start på söndagen. Kaffe och DN. Dottern har ätit frukost och badar nu, på egen begäran, hon som för några månader sedan var livrädd för vatten. Fast det händer då och då att hon fortfarande blir helt hysterisk när jag eller maken duschar, vet inte varifrån hon fått det där!

Jag undrar jag undrar vad vi ska hitta på idag? Det finns ju miljoner saker att göra här hemma men jag skulle vilja vara ute idag. Igår blev det ju mat (kan rekommendera libanesen i Skärholmen centrum/foodcourten) och shopping. En tröja och pyjamas/mysdress från NameIt till dottern, dock enormt påträngande personal som slår in andra priser än vad som står på lapparna och sedan hävdar feltryck, orkade inte tjafsa, och som försöker sälja på mig varor med utpressning nästan: "OM du köper för 200 kronor får du en goodiebag men då måste det ju vara på "mini"! Har inget behov av en goodiebag, vill inte ha en goodiebag och varför ens ta upp det när vi redan konstaterat att dottern drar större storlekar redan, inte fasen köper jag mer grejer (som inte kommer passa) för att få gratisgrejer jag inte behöver. Det brukar vara jättebra personal på NameIt-butiken i Skärholmen men nu måste de ha gjort en felrekrytering, kände mig påpassad på ett ytterst obehagligt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0