Något jag verkligen kan bli vansinnig på ä...

Något jag verkligen kan bli vansinnig på är datorer och i synnerhet Opus journalprogram som vi använder på alla mina jobb. Att uppdatera prislistor och få listan med produkter att komma med verkade i flera veckor (jag jobbar en dag i veckan på just den här kliniken) vara ett omöjligt projekt, det måste finnas någon enklare lösning än att skifta mellan flera olika listor och menyer och manuellt på varje post bocka i och ur stöka på. Nu är jag till sist färdig och idag har jag nog inte svurit en enda gång, den här veckan, annat var det förra torsdagen då ett och annat fult ord trillade ur min annars rätt välvårdade mun. Det känns rätt värdelöst att ha behövt lägga så mycket tid på administration, när programmet som sådant skulle kunna ha enklare funktioner. Nåväl, trots två timmars inarbetad tid idag så hinner jag hem och ringa nya jobbet och hämta fina gullungen betydligt tidigare än vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0