Nu är vintern här!

Idag höll jag först på att dratta ner för trappan, trä och frost gör den visst glashal. Sedan var det bara att ställa sig och skrapa rutorna på bilen, utan vantar såklart, för de har försvunnit i röran sedan förra säsongen. Igår eftermiddag kändes det i luften att det var på väg att bli ännu kallare och nu smällde det verkligen till, så till imorgon kanske vi ska ta och premiärtesta motorvärmaren (+kupevärmare), så att man inte fryser fast i sätet på vägen till centrum!

Idag ska jag nog få klart med nya jobbet om hur och när jag ska börja jobba, det lär väl bli om/inom en månad. Jag ser fram emot att ha kortare dagar, det känns inte alltid så kul att vara sista förälder att hämta på förskolan även om dottern verkar trivas jättebra. 50% uppdelat på tre dagar på ett ställe, 20% på ett ställe och ungefär 10% på sista stället, så kommer min arbetsvecka se ut, bara en full dag egentligen. Enda minuset är väl att det kommer saknas en slant i plånboken, men det är väl inget man inte överlever efter att ha haft ersättning för sjukskrivning och sedan har ju jag och maken tillsammans varit hemma med dottern totalt 1,5 år. Vi vet hur det är att gnaga på gamla ostkanter så att säga... :)

Kaffe och kolla lite papper nu 3 minuter till, sedan börjar patientarbetet för dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0